Verzenden en afhalen
Veelgestelde vragen
Gewone pakketten (GLS): Levering binnen België kost € 5,00. Leveren in Nederland € 7,00. Deze kost valt weg vanaf een aankoopbedrag van € 50,00.
Breekbare/moeilijk transporteerbare goederen (Transforce): Levering binnen België kost € 8,00. Deze kost blijft van toepassing ongeacht het aankoopbedrag. Deze levermethode is niet beschikbaar in Nederland.
Grote/zware goederen (GLS XL): Enkele grote, lange of zware artikelen kunnen niet mee met de gewone pakketjesdienst, maar worden verstuurd met GLS Freight (vrachtvervoer). De kost hiervoor bedraagt € 25,00 voor levering binnen België en € 35,00 voor levering in Nederland. Deze kost blijft van toepassing ongeacht het aankoopbedrag.
Dat kan. Van zodra het pakket bij ons wordt opgehaald door GLS ontvang je een mail van GLS (onderwerp SUPRA CENTER). In deze mail zit niet enkel de track & trace link, maar ook een link naar enkele leveropties. Via die link kan je dan kiezen voor afhaling in een GLS Parcelshop of Cubee (https://gls-group.eu/BE/vl/depot-parcelshop). De link is geldig tot de koerier de volgende dag vertrekt vanuit het GLS depot.
Opgelet, te grote pakketten passen niet in een Cubee. Hier krijg je vooraf geen melding van, maar later zal je een nieuwe leveroptie moeten kiezen. Dit kan dus zorgen voor vertraging bij de levering.
Van zodra het pakket bij ons wordt opgehaald door GLS ontvang je een mail van GLS (onderwerp SUPRA CENTER). In deze mail vind je niet enkel de track & trace link, maar ook een link naar enkele leveropties.
Via die link kan je kiezen voor de volgende opties: afhaling in een GLS Parcelshop of Cubee, leveren op een ander adres, leveren zonder handtekening, leveren op een bepaalde datum, pakket weigeren. De link is geldig tot de koerier de volgende dag vertrekt vanuit het GLS depot.
Ook kan je steeds met een briefje op de deur instructies doorgeven aan de koerier.
LET OP! De optie ‘leveren zonder handtekening’ is op eigen risico. De koerier levert het pakket dan af, zonder aanbellen. Indien het pakket dan toch om één of andere reden zoek raakt is dit op eigen verantwoordelijkheid. GLS kan geen onderzoek starten, en Supra Bazar kan onder geen beding verantwoordelijk gesteld worden voor het vervangen of vergoeden van het verloren gegane pakket.
Je ontvangt van ons een orderbevestiging én een mail van zodra je bestelling is verzonden of klaar ligt voor afhaling. Wanneer het pakket bij ons wordt opgehaald door GLS of Transforce ontvang je een e-mail. In deze mail zit de track & trace link, maar ook een link naar enkele leveropties (in het geval dat GLS je pakket bezorgt). Geen mails ontvangen? Check zeker je spam map.
Foutief e-mailadres gebruikt? Stuur een mailtje naar shop@suprabazar.be.
Lijkt de levering van je pakket vertraging te hebben of staat het op afgeleverd zonder dat je het hebt ontvangen? Neem dan steeds contact op met shop@suprabazar.be. Wij contacteren meteen GLS of Transforce zodat het probleem snel van de baan is.
Wanneer de koerier langs komt en je bent niet aanwezig, dan probeert hij de zending eerst bij de buren te leveren. Wil je liever niet dat het pakket bij de buren wordt geleverd, dan kan je ons dit laten weten (via mail, of in het veld voor opmerkingen bij het afronden van je bestelling). Lukt de levering niet bij de buren, dan komt de koerier de volgende dag opnieuw langs. Mislukt deze poging ook, dan krijg je een mail met een link om een nieuwe leveringsafspraak te maken.
Waarschijnlijk was er een probleem met het adres en kon de koerier niemand bereiken, of werd het pakket niet op tijd afgehaald in de door jou gekozen parcelshop. Breng ons hiervan op de hoogte met een mailtje naar shop@suprabazar.be, en we lossen dit voor je op.
Enkele artikelen kunnen door hun gewicht, breekbaarheid of onhandige vorm helaas niet aan huis worden geleverd. Hier valt bijvoorbeeld onder: bezemstelen, ladders, halterstangen, … Dit staat steeds op de pagina van het artikel vermeld in een rood kader. Hier kan geen uitzondering op worden gemaakt.
Dat kan. Wel dien je de orderbevestiging (digitaal of op papier) bij de hand te hebben en voor te leggen.
Van zodra jouw bestelling klaar ligt voor afhaling ontvang je een mail of telefoontje waarin specifiek wordt vermeld dat de bestelling afgehaald kan worden. Check in dit geval zeker ook je spam map.